My Photo
Name:
Location: KLANG, Malaysia

Monday, March 13, 2006

难道我开始反叛了吗?


世上最令我吞不下气的事就是我最亲的人对我的不信任。
二十多年来,除了学业我从不曾让他担心过。
我是怎样的人,难道他还不了解吗?
做任何事情我都会有自己的分寸,因为我知道他都在担心我。
他的冷言冷语,令我真的好难过。。。
小事而已,不必下那么重的话。那一些话真得很伤我的心。
他说的那些话,从来没有在我的脑海里闪过。
前车之鉴,他有这样想法我也无可奈何。
唯有时间会证明一切,我还是原来的我!

14 Comments:

Blogger CheeKeong said...

maybe u is girl...so...they too 'care'n protect u...sometime very hard de..they also 'care' u only will 'say' u..maybe sometime the 'word' they use have problem..but..understand them also..after u have good testimonial..don't will 'release' heart de loh..use time to prove it..this i always tell jessie also..

March 13, 2006 2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

也许他也会后悔说下那些话。

March 13, 2006 3:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

yupp, u will still be u, juz do ur best, no need to purposely do anything to prove it. the truth will be revealed when time past..

March 13, 2006 8:23 PM  
Blogger Twainny said...

虽然我不知头不知尾,但有小小的见解。

人与人之间,能相处的来的最大秘诀是“沟通”
除了用行动来证明,不要忽视沟通的重要。

是福是祸,那就要看看你说话的技巧,用对了吗?

“坏话好说、狠话柔说、大话小说、笑话冷说、重话轻说、急话缓说、长话短说、虚话实说、废话少说、把话说到心窝里” ————刘墉著

March 13, 2006 10:11 PM  
Blogger CheeKeong said...

Twainny...geng...

March 14, 2006 12:32 AM  
Blogger 诗不意悲, 妮不属弱。 said...

Twainny, my papa different with others ppl's papa.
if talk all those 道理with him, just 'sai hei' only. Sometime i doubted that he is the return of the 'Qin Shih Huang'.
It has been 3 days i never talked to him.... I don like this kind of situation...
Tomorrow he will going to Johore. Hope after he come back, both of us able to go back to usual situation.

March 14, 2006 9:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

你以家输左个人。。。唔可以输埋个阵既!!!所以死都要守住个阵!哈哈哈!!!

March 14, 2006 10:58 AM  
Blogger 诗不意悲, 妮不属弱。 said...

再斗下去也不是办法啊!
搞不好连热浪岛也去不成咧!
我不要啊!

March 14, 2006 11:31 AM  
Blogger Twainny said...

天下父母心,同持一颗心;日夜为子女操心。
父母不放心,你得留点心;不要让他们担心.

做你能做的,说你能说得;剩下来的就......
“相信自己的力量,凡是应顺其自然”--林芳著

March 14, 2006 8:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

to twainny:
厲害厲害...佩服佩服...

SHY NI,
父女之間沒隔夜仇的,我想我因該明白你的處境,我想他表面上對妳凶,心裡肯定不是這般想的.他對你凶,是因為他擔心,關心你,難道你一點都感覺不到你父親對你的關懷嗎?也許他不善用語言表達,這點你應該是最清楚的人.

刘墉的坏话好说、狠话柔说、大话小说、笑话冷说、重话轻说、急话缓说、长话短说、虚话实说、废话少说、把话说到心窝里,可見不是每個人都做得到的..

March 14, 2006 9:03 PM  
Blogger Twainny said...

至少每个人都办到的是......把话说到心窝里。

March 14, 2006 11:24 PM  
Blogger CheeKeong said...

walou..all chinese also geng geng...i better run fast fast...

March 15, 2006 12:30 AM  
Blogger 诗不意悲, 妮不属弱。 said...

谢谢你们的劝解。
没想到,这件事会引起那么多的连锁反应。。。
觉得自己被孤立了。

这几天都是闷闷不乐的,不要再这样冷冷淡淡地对我好吗?他这样对我,她也这样对我!这还像我原来的家吗?
我真得很不喜欢这样的生活!!!!
我在怀疑我是否犯了滔天大罪,使到他们认为我不可原谅。我今天真得很不快乐!
有人了解我吗?
或许我今天真的有点失态了,说了不该说的话。 :(

懊恼ing....

March 15, 2006 9:03 PM  
Blogger CheeKeong said...

when one ppl 'gas' not smooth..what also will do without use brain to think...the actoin always is hurting ppl de...just hope don't put in mind loh..forget and fotgive!

March 16, 2006 9:23 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home